Lina, Souri och Kitzy <3

10 maj

Publicerad 2014-05-10 07:26:33 i Souri Vuo,

Jaha nu har jag varit dålig på att blogga igen ;)
 
Har hunnit varit iväg på en Daniel kurs sedan sist, det gick bra som vanligt, är så roligt att träna för Daniel för han är så bra på att förklara vad han vill att jag ska göra när jag rider, och det gör det så lätt för mig :)
 
Helgen efter Daniel kursen så var min bror och hans fru Cajsa på besök i stan,och Cajsa är som jag kanske inte berättat tidigare dressyrtränareoch en väldigt duktig sådan till min stora glädje, och hon var så snäll att hon skulle ge mig en liten lektion i dressyr samt sitta upp själv och känna på honom för att kunna ge mig ännu mer hjälp.
 
Hon tyckte att jag borde jobba mycket på att få loss bogarna på honom för där sitter han fast en del, så det jobbar vi med mycket nu och jag tycker mig känna att han känns mycket mjukare nu :)
 
Sen i hoppningen så har jag börjat ta hjälp av en tjej som heter Helen, hon jobbar med tillridning bla och ska hjälpa mig att hoppa honom och sätta mer rutin där.
Det har gott jättbra de 2 ggr hon hoppat honom hittills och det känns könt för mig för då kan jag fortsätta under tiden att rida mina bommar och småhinder hos Britt så jag i lugn och ro kan jobba tillbaka mitt självförtroende och kan ta över hoppningen mer själv när jag är redo :)
 
140504
 
 
 
140509
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Denna blogg handlar om mig och mitt liv med min älskade sambo Fredrik, min underbara hund Kitzy och min häst Souri, är nog allra mest inlägg om den sistnämnda ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela