Lina, Souri och Kitzy <3

140223 Träningshelg för Daniel :)

Publicerad 2014-02-23 18:26:08 i Souri Vuo,

Helgen har flygit iväg fort som bara attan! både igår och idag så har vi varit på träning för Daniel!
Det har varit lika roligt som alltid, på lördagen så jobbade vi en del med sånt som vi kunde lite innan, men vi spände bågen lite när vi körde skänkelvikning, innan så har jag fått tvära honom väldigt mycket för att han skulle lära sig hur man korsar benen ordentligt, nu så fick jag jobba för att han inte skulle tvära för mycket, vilket Souri tyckte var mycket konstigt, men efter en stund så började han fatta poängen ;)
 
sen jobbade vi en del i galopp och det är inte alltid så lätt, Souri vill ju gärna smita iväg med bogarna så vi fick kämpa en del, och så fick jag lite att tänka på med, då jag har lätt för att luta mig framåt i fattningarna, så det ska jag jobba mycket för att inte göra :)
Sen när jag ser filmen så stör jag mig galet mycket på att mina händer är 1 km över manken! fy så fult, det måste jag verkligen jobba med.
Tror dock att det hör samman med att jag är expert på att "tappa" tyglarna när jag rider, de lixom glider mig ur händerna, så när jag får för långa tyglar och jag kämpar för att hålla ihop min häst så blir det så att jag får händerna väldigt långt upp, så det får jag försöka jobba mycket med!
 
Förra helgen så var det programridning för Cissi Brage på schemat, jag kände att det var en rolig grej att delta i fast vi inte riktigt har kommit så långt att vi är redo för tävling, eftersom det skulle hållas på anläggningen som jag har Souri uppstallad på så blev det enkelt för oss :)
 
Jag får säga att jag kände mig nöjd, för poängen kändes fullkomligt rättvisa, vi fick godkänt på mer än vad jag trott men inte godkänt rakt igenom, vi red på 53,6 % och för att bara ha tränat på programmet i 3 veckor, och för att vara Souris första någonsin och min första sen ridskoletiden så känns det helt okej :) jag kom ihåg nästan alla moment, missade dock halten i slutet :(
och så fattade han fel galopp en gång, dock var jag snabb och bytte, och Cissi skrev med det och tyckte det var bra.
Det som var genomgående var att han var för öppen i formen tyckte Cissi, och det håller jag helt med om, det är ju det vi jobbar massor på, och det har ju blivit så mycket bättre där, men inte tillräckligt än (skam den som ger sig) det hon tyckte var bra med mig var att min blick, att den var med överallt, hon tyckte att jag hamnade i stolstits i mellantraven, vilket är helt sant, jag har ju inte suttit ner när vi ökat traven förut eftersom vi nyligen börjat med det, men jag fick rådet av mina dressyrvänner i stallet att sitta ner ändå och ta en 5 el 4 på det istället för att rida lätt och få en 2 för felridning :) så det blev inte vackert kan jag ju säga :P men går ju helt klart att jobba med!
Cissi tyckte dessutom att Souri var en trevlig häst och det värmer i mattehjärtat att få höra!
 
nej nu ska jag bjuda på film både från träningen nu i helgen och från programridningen! komentera gärna, men va snälla ;)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Denna blogg handlar om mig och mitt liv med min älskade sambo Fredrik, min underbara hund Kitzy och min häst Souri, är nog allra mest inlägg om den sistnämnda ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela