Lina, Souri och Kitzy <3

17 Oktober

Publicerad 2013-10-17 11:20:00 i Souri Vuo,

Rast här i Motala har jag just nu! Skönt om jag får säga det :)Igår såg jag till att anmäla mig till att gå på nån typ av utbildning med facket, ska bli spännande, har ju varit med i facket länge men aldrig varit engagerad tidigare så det ska bli intressant :)
 
Har även bokat in lite semester, då jag inte fick spara mer än en vecka per år så måste jag antingen ta ut semestern eller få ut det i pengar och jag har valt att ha några dagars ledighet eftersom jag bla kommer att flytta Souri 1 nov så måste ha lite tid att hinna städa ur boxen och installera oss på det nya stället :)
 
Nåt mer spännande som hänt är att ja hade ut en tjej som provred Soran för att bli medryttare igår, hon heter Evelina och ska börja hjälpa till lite nu i framtiden.
Behöver lite hjälp eftersom ena medryttaren är gravid och den andra har planer på att göra en långresa inom en snar framtid (blir borta minst 6 månader)
 
Evelina ska bla med på lördag när Soran ska få skönhetsbehandling, i form av klippning, Souri ser ut som en björn just nu ;) Evelina ska fungera som muta när Souri blir otålig och irriterande ;) han tycker inte om heller att man klipper nära öronen, antagligen så är det vibrationerna från klippmaskinen som är obehagliga, och det blir inte snyggt om det inte blir jämt där, så han får väl slicka på sin mintsten när vi kommer dit ;)Nej nu måste jag återgå till jobbet ;) tjoo :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Denna blogg handlar om mig och mitt liv med min älskade sambo Fredrik, min underbara hund Kitzy och min häst Souri, är nog allra mest inlägg om den sistnämnda ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela