Lina, Souri och Kitzy <3

13 Oktober

Publicerad 2013-10-13 08:25:00 i Souri Vuo,

Igår var det Daniel träning, likaså senare idag!
 
Jag sa till Daniel att jag ville jobba med galoppombyten, eftersom det börjar behövas framförallt i hoppningen, och jag tror inte att det kommer bli superlätt med Soran eftersom han bla har väldigt lätt för att gå i förvänd galopp, han byter ogärna galopp :)
Så därför är min plan att ta hjälp av Daniel, så det blir rätt redan från början, man får ju komma ihåg att Souri är min första unghäst och jag vill inte att det ska bli fel i utbildningen :)
 
Det som vi jobbade med igår va att först trava på volt, sen vända igenom volten, sakta av till skritt och sedan halt, i halten få ner honom på tygel för nästa steg rygga (ryggningen gjorde vi inte varje gång) sen igång i trav direkt och byta varv och galopp, sakna av till trav och så gjorde vi om det :) Souri förstod inte alls vad vi ville från början, men efter 3:e gången ca så behövde jag i princip inte göra nånting då va han med på noterna, det är det som jag älskar med min fina häst, att han är så otroligt samarbetsvillig, när han förstår va jag vill och menar så gör han precis det (under förutsätning att han orkar)
 
Sen jobbade vi lite öppnor i traven, och så jobbade vi lite i galopp, och då galopperade vi precis som att vi skulle rida snett igenom men istället så skulle vi runda Daniel som stod i mitten och ut på spåret igen, och för varje gång vi rundade honom så flyttade Daniel sig mer och mer ut mot andra långsidan, så det blev snävare och snävare och bla den sista svängen vi gjorde i galopp var helt fantastisk, jag kände verkligen att Souri var med mig i varje steg, svarade framåt som han skulle för mina hjälper och jag hade inte honom i handen över huvudtaget! det var helt underbart! Fina Fina Souri <3
 
Nu ska jag ladda upp för dag 2 i kursen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Denna blogg handlar om mig och mitt liv med min älskade sambo Fredrik, min underbara hund Kitzy och min häst Souri, är nog allra mest inlägg om den sistnämnda ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela