Lina, Souri och Kitzy <3

18 November

Publicerad 2013-11-18 12:04:44 i Souri Vuo,

Igår skuttades det lite på hemmaplan, tanken var att jag skulle rida först och sen skulle Evelina ta över och hoppa lite oxrar, eftersom jag fegar en del på dem eftersom herr häst kan hoppa upp sig en del på dem, men Evelina va inte riktigt frisk så hon orkade inte rida mer än ett par språng så jag kom på den ultimata iden att slänga upp Jennies dotter Eila att hoppa lite, sa till henne att rida honom ordentligt framåt och ja, der gjorde hon, med råge haha har aldrig sett Souri springa så fort! Riktigt kul att se, jag vet ju att han måste mer fram när jag hoppar med men min osäkerhet i hoppningen sätter ju en del käppar i hjulen för mig.
 
Anyway, vilka språng min lilla häst tar när det är ordentlig fart (och lite högre hinder) så kul att se, har numera anlitat duktiga Eila att hoppa lite språng då och då, är kanon för mig för då får jag se att det funkar, och så har han gjort det lite inför den dagen att jag själv ska våga göra samma sak :)
 
 Avslöjad stallkatt på min bil
 
 Soran redo för uteritt
 
 Resten av Souri efter klippningen
 
 
min fina tjej i sommarstugan
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-11-18 18:32:06

Haha, snälla säg att det är fredrik som har kjol på sig på bilden längst ner! :P

Svar: Haha tyvärr! Det är mamma :P Kunde varit Fredrik ;)
Lina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Denna blogg handlar om mig och mitt liv med min älskade sambo Fredrik, min underbara hund Kitzy och min häst Souri, är nog allra mest inlägg om den sistnämnda ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela