Lina, Souri och Kitzy <3

14 November

Publicerad 2013-11-14 20:22:00 i Souri Vuo,

Sooom vanligt, ingen uppdatering på ett tag :P
 
Aja det har ju hänt en del, bla så har vi ju nu flyttat till Frösvidal, och än så länge är jag mer än nöjd :) alla verkar vara så otroligt gulliga och snälla :) känner mig mycket välkommen och redan som en i gänget :)
 
Souri har fått en ny hagkompis, Pakt, en 12 årig valack.
Det verkar än så länge gå väldigt bra, bortsett från att Souri varit och ryckt lite i Pakts täcke så det har jag tagit med i bilen för att köra det till lagning, Ligist-Souri....
 
Samma helg som jag flyttade så var det Daniel-träning, naturligtvis blev jag sjuk den helgen, envis som jag var så åkte jag dit på lördagen, då gick passet skapligt iaf , på söndagen så var jag riktigt risig, hade tom velat ställa in (då är det rikigt illa) men hade ingen ersättare eftersom jag skulle rida kl 09:50, så jag bet ihop och slängde på Soran på släpet och drog dit och vi skrittade mest, det gick ok, men det var inte riktigt lika kul som det brukar vara :) slänger in en liten film från när vi travade lite, tyckte att Souri kändes mer framtung och hängig i handen än han brukar, och han har fortsatt kännas så, men nu i dec kommer veterinär Jenny Ennerdal ut och ska vaccinera och då får hon ta en ordentligt titt på tänderna så det inte är dom som spökar :)
 
På jobbet har det blivit en del ändringar, bla så ska jag få en till tur på mitt schema, det innebär att jag kommer få ha en del mer med släpet att göra *dör lite* men det ska nog gå bra, på nåt sätt ;) jag har ju lixom fixat en uppköring (bara sisådär i april 2008) men jag har faktiskt kört lite släp på jobbet bara för att känna på det och då har det inte vart några bekymmer :)
 
Har också bestämt mig för att lugna mig lite med att spara till min drömsadel, kommer investera en del av pengarna i en dressyrsadel :) känner att jag behöver ha det, samt att jag börjar tycka att dressyren är riktigt roligt nu :) dock är det fortfarande hoppning som gäller :) men har börjat om lte från 0 där med grunderna istället :)
 
aja dags att ta o sova lite, ska upp min favorit tid imorgon, klockan ringer 03:55....
 
slänger in lite bilder, har snott några från Evelinas blogg www.evieastrom.blogg.se (vet i vanlig ordning inte hur man länkar)
 
 
 
 
 
Sorans nya täcke :)
 
Nya stallet :)
 
 
 
 
 
 
Bonusfilm! Evelina filmade ju lite på lördagens träning med :) minns nu när jag ser filmen att vi jobbade massor i galopp, vilket är svårast att få honom att jobba i, han orkar inte bära sig alls där, dock tycker jag att det ser fullt ok ut mot slutet, men massor kvar att stärka upp :) bara att jobba jobba jobba ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Denna blogg handlar om mig och mitt liv med min älskade sambo Fredrik, min underbara hund Kitzy och min häst Souri, är nog allra mest inlägg om den sistnämnda ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela