Lina, Souri och Kitzy <3

21 December

Publicerad 2013-12-21 11:43:00 i Souri Vuo,

Okej, jag kommer aldrig bli en bra bloggare :P skriver endast när jag känner för det :)
 
Har kanske inte hänt så överdrivet intressanta saker, men vi hann ju med både en sista Daniel träning (film finns) och en sista Britt träning (film finns inte tyvärr)
 
På Britt träningen la vi fokus på bommträning, då jag har helt bestämt mig för att börja om från 0, känner att kan jag inte hitta en bra känsla när jag rider mot en upphöjd bom, ja då är jag inte redo att börja hoppa högre hinder, dock är ju känslan perfekt ibland och ibland inte, men jag vill känna att känslan är mer eller mindre på plats nästan hela tiden och det är den inte, jag vill vara mer säker på min avstånds bedömmning och distanser, och vi kommer komma dit, för jag är envis, och det har jag alltid varit, så det får ta den tiden det tar!
 
Det vi gjorde va att rida lite bommar i trav, halv halter, igång osv, hade även 3 upphöjda bommar längs långsidan där vi skulle ha 4 galoppsprång mellan varje bom, och vi skulle koncentrera oss på att vara raka, sen höjdes bommarna upp lite grann, bommen i mitten var på högsta höjden på sockerbitarna, och det kändes inte som att jag ens tittade på den som att det var "högt" utan nu kom vi underfund med ett annat stort problem vi har och det är att när Souri bli lite trött, och det blir aningens mer hinder så har han en tendens att "dyka" ner med huvudet, problemet då som uppstår hos mig är när han dyker så drar han mig ur balans, och jag fixar inte i dagens läge att balansera upp det, så fort vi kommit över och jag fått upp huvet så är balansen tillbaka, MEN de få sekunder som hans huvud är därnere så är jag genast tillbaka vid olyckan som hände när jag skadade ryggen, för det var ju det som hände där med, och jag blir helt kall i kroppen då!
Så mina kära (men få) läsare, har ni några bra tips på övningar för att träna upp den här balansen som jag behöver?
 
Nu till Daniel träningen, den var helt kanon, Souri har aldrig kännts så fin någonsin, för första gången så började han att orka bära sig lite själv i galoppen!
Kan nog knappt återberätta allt, har dock ett litet filmklipp från träningen, jag stör mig dock som vanligt på min skänkel, vilket jag iof tycker har blivit aningens bättre, och mina händer, dom bara flyger runt ibland, iaf i traven, känslan är betydligt bättre än den ser ut iaf!
 
Sen en annan hästig nyhet är att samma helg som Daniel kommer hit i januari och håller första träningen för säsongen så kommer även min bästa Linda hit och provar ut dressyrsadel åt mig! ska bli så spännande, hoppas vi hittar en fin bra sadel som passar både mig och djuret!
 
nej nu måste jag ta tag i mitt liv, så här kommer Daniel filmen!
 
BTW är det någon som vet nån som är bra på att fixa bloggdesigner?? jag kan betala för det, bara det är någon som är rikigt duktig :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Denna blogg handlar om mig och mitt liv med min älskade sambo Fredrik, min underbara hund Kitzy och min häst Souri, är nog allra mest inlägg om den sistnämnda ;)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela